GeoHumanities

Sve veći trend spacijalizacije u mnogim disciplinama unutar društvenih i humanističkih znanosti (npr. arheologija, povijest umjetnosti, književnost, sociologija, antropologija) od 1990-ih nastaje ponovnim razmatranjem prostora kao jednako važnog fenomena kao i vremena kad je u pitanju uređenje društvenog života. Ovaj "prostorni zaokret" učinio je geo-humanistiku ključnom komponentom u teoriji i praksi društvenih i humanističkih znanosti. Geohumanističe znanosti danas su dinamična i uzbudljiva domena koja ima koristi od brzo rastuće interakcije među disciplinama humanističkih znanosti, društvenih znanosti i geografije i kontinuirano je potaknuta plodonosnim izazovima razvoja digitalnih tehnologija.
Glavni cilj radne skupine GeoHumanities je uspostaviti povezani otvoreni registar podataka za širok raspon slobodno dostupnih skupova geoprostornih podataka i usluga na internetu primjenjivih na humanistička istraživanja. Iako postoje repozitoriji za online geoprostorne podatke i usluge, oni imaju ograničenja po pitanju integracije informacija u različitim izvorima na smislen način. Registar koji je uspostavila radna skupina koristit će tehnologiju semantičkog weba kako bi omogućio ispitivanje skupova geoprostornih podataka i usluga u smislu njihove relevantnosti i primjenjivosti za određenu geografsku regiju i/ili domenu humanističkih istraživanja.
Drugi cilj radne skupine je osigurati besplatno dostupno, visokokvalitetno e-školovanje o inovativnim digitalnim geohumanističkim praksama i istraživačkim metodologijama u sklopu platforme za učenje #dariahTeach. Slobodno dostupne mogućnosti e-školovanja koje je stvorila radna skupina informirat će i osposobiti studente diplomskih i poslijediplomskih studija, znanstvenike i druge zainteresirane o novim razvojima i mogućnostima koje pruža područje geohumanistike u doba digitalnih medija.
Rad radne skupine možetre pratiti na njihovom Twitteru ili se pridružiti njihovoj mailing listi.
Primjeri projekata i alata
Mnogi geohumanistički projekti oslanjaju se na javno dostupne resurse, kao što su digitalizirane karte, tekstovi ili skupovi podataka kao temelj za svoja istraživanja. Mnogi alati koji se koriste u ovim projektima također su razvijeni od strane zajednice, a otvorenog su tipa. Projekti u nastavku samo su primjer nekih GeoHumanities projekata, koji istražuju povijesno razumijevanje mjesta i prostora:
RecogitoRecogito je online platforma za zajedničko označavanje dokumenata. Održava ga Pelagios, inicijativa za digitalne humanističke znanosti koja ima za cilj potaknuti bolje veze među online izvorima koji dokumentiraju prošlost. U Recogito možete učitavati tekstove i slike, stvarati bilješke sami ili u suradnji s drugima, identificirati i mapirati mjesta koja se spominju u dokumentima i izvoziti svoje podatke u različitim oblicima za ponovnu upotrebu izvan alata.
Putovi prema razumijevanju Mezoamerike 16. stoljeća (Pathways to Understanding 16th Century Mesoamerica)Uz podršku Odsjeka za povijest Sveučilišta Lancaster, ovaj projekt kombinira interaktivne tekstove, slike i karte u nizu online resursa za učenje o povijesti, arheologiji i geografiji mezoameričkog postklasičnog i kolonijalnog razdoblja središnjeg Meksika, počevši od 14. do sredine 16. stoljeća. Karte istražuju povijest naroda Meksika, prirodu povijesnih naziva mjesta u današnjem Meksiku i prikaze geografskog prostora i mjesta.
Arheološko-povijesno modeliranje događaja (Archaeological and Historical Event modelling)Sa sjedištem u Centru za digitalnu humanistiku Ghent, ova radna skupina okuplja arheologe, podatkovne znanstvenike, povjesničare i geografe u nastojanju da odgovore na neka od pitanja koja se trenutno postavljaju među znanstvenicima geohumanistike, uključujući je li moguće stvoriti “standarde” modela događaja koji se mogu primijeniti u svim disciplinama, i, ako je tako, koji bi entiteti i odnosi bili bitni za “ključni” model događaja.
Kontakti:- Patricia Murrieta-Flores p.a.murrieta-flores@lancaster.ac.uk
- Piraye Hacıgüzeller Assistant Professor of Digital Heritage and Metadata piraye.haciguzeller@uantwerpen.be
- Rebecca Kahn rebecca.kahn@hiig.de